Εφοπλιστές και χρυσή αυγή τα έχουν καπάκια...(εύλογο...)


Με αφορμή την ξεκάθαρη θέση της χρυσής αυγής κατά της φορογίας των υπό ελληνική σημαία πλοίων και την πρότασή της να δοθούν και άλλα κίνητρα στους εφοπλιστές για την πρόσληψη ελληνικών πληρωμάτων, όπως αυτή εκφράστηκε στη Βουλή στη διάρκεια της συζητήσεως για τον προϋπολογισμό, ας δούμε κάποια από τα προνόμια που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές και όχι το κράτος από αυτούς και ας αρχίσει σιγά σιγά να αποκαλύπτεται (για ακόμη μία φορά μιας και προηγήθηκε το ξεπούλημα της ΑΤΕ στην ΠΕΙΡΑΙΩΣ με την καταλυτική συνδρομή της νεοναζιστικής-συστημικότατης χρυσής αυγής) η αγαστή συνεργασία της ακροδεξιάς με τους κρατούντες...ή μάλλον η επαμφοτερίζουσα σχέση φασισμού και άκρατου πλουτισμού.



(Από το Ν 27/1975, ο οποίος έχει 30 άρθρα και 60 φοροαπαλλαγές!!!)
  • Αρχικώς, απαλλάσσονται από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος αναφορικά στα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων. (Σημ.: η νέα φορολογική κλίμακα κρίνιε πως οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι πληρώνουν φόρο εισοδήματος αφ' ής στιγμής κάθε εισόδημα είναι πάνω από 357 ευρώ το μήνα).

  • Εν συνεχεία, αναφορικά στην υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση κάποιου πλοίου είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία απαλλάσεται από φορολόγηση. (Σημ.: το νέο φορολογικό σύστημα προκείνει πως όσοι αποφασίσουν να πουλήσουν κάποιο ακίνητο αυτοί θα πληρώσουν φόρο υπερτιμήματος).

  • Δεν τους αναλογεί φόρος εισοδήματος στο ποσό των καθαρών κερδών ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας.

  • Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α' κατηγορίας, τα οποία ναυπηγούνται στην Ελλάδα.
  • Μειωμένος φόρος κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια α' κατηγορίας.

  • Επιπλέον, πλοία Α' κατηγορίας 
    που υφίστανται επισκευές απαλλάσσονται από το φόρο και οι δαπάνες για τις εν λόγω επισκευές καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος.

  • Μειωμένος φόρος κατά 60% σε επιβατηγά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα, ανεξαρτήτου υλικού.

  • Μειωμένος φόρος κατά 75% στα αλιευτικά πλοία.

  • Απαλάσσονται του φόρου φορτηγά πλοία ηλικίας μικρότερης των 30 ετών.

  • Το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου ή κάποιου τρίτου.

  • Το εισόδημα που δημιουργείται από την εκμετάλλευση πλοίου στο εξωτερικό απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση.

  • Επιπλέον, η εισφορά προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) για τα πλοία που αποδεδειγμένα αργούν λόγω επισκευών, ελλείψεως εργασίας ή άλλης αιτίας μειώνεται και η μείωση αυτή είναι ανάλογη με το χρόνο της αργίας.

  • Τα τουριστικά επαγγελματικά πλοία ή πλοιάρια απαλλάσσονται από το φόρο κύκλου εργασιών.

  • Τα τουριστικά πλοία, τουριστικά πλοιάρια και οι βενζινάκατοι επαγγελματικής ή ιδιωτικής χρήσης απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και από το εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος.

  • Τα υπό ξένη σημαία τουριστικά πλοία και πλοιάρια επαγγελματικής ή ιδιωτικής χρήσης απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και από το εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος.

  • Το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών που βρίσκονται υπό ελληνική σημαία απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά.

  • Η διανομή κερδών και το καθαρό προϊόν της εκκαθαρίσεως αυτής, η ανάληψη κεφαλαίου και οι σχετικές εξοφλητικές αποδείξεις, οι εγγραφές στα βιβλία της εταιρείας και τα δικαιολογητικά καθώς και άλλα έγγραφα που αφορούν πράξη που ενεργεί η εταιρεία στο εξωτερικό κατέρχονται στην Ελλάδα, οι καταθέσεις και τα δάνεια των μετόχων, η κεφαλαιοποίηση των κερδών και η μη ανάληψη των κερδών από τους μετόχους απαλλάσσονται από κάθε τέλος ή άλλη επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου.

  • Απαλλάσσονται από το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) οι παραδόσεις και εισαγωγές πλοίων ή άλλων πλωτών μέσων για εμπορική ή άλλη εκμετάλλευση.

  • Επιπροσθέτως, από το ΦΠΑ απαλλάσονται και οι προμηθευτές καυσίμων για τη ναυσιπλοΐα αλλά και της επαγγελματικής αλιείας.
Και ας καταλήξουμε με μία φράση από άρθρο του Αρ. Ωνάση (για δες και ειρωνεία) στην ελληνοαμερικανική εφημερίδα Εθνικός Κήρυξ το 1953, στο οποίο ασκούσε κριτική (ο θιγμένος προφανώς εφοπλιστής) στη φοροδιαφυγή των παραδοσιακών εφοπλιστών και στην ελάχιστη προσφορά τους στο ελληνικό κράτος

(για την ιστορία, η κριτική έχει να κάνει με την αγορά 100 πλοίων ΛΙΜΠΕΡΤΥ εκ μέρους των εφοπλιστών και την οποία εγγυήθηκε το ελληνικό κράτος. Η εγγύηση αυτή επικρίθηκε δριμύτατα από ελληνικά ΜΜΕ καθώς η συμφωνία για το ελληνικό κράτος συνεπάγονταν ελάχιστων ανταλλαγμάτων. Οι εφοπλιστές κατέβαλαν το 25% του κόστους αγοράς ενώ το υπόλοιπο 75% δόθηκαν με πίστωση στους Αμερικάνους μέσω εγγύησης του ελληνικού κράτους.)

«...Δηλαδή με την υπογραφή του ρακένδυτουγυναικοπαίδου δεν βάζομε πεντάρα, γινόμεθα ιδιοκτήται ενός καινούργιου καραβιού, μας περισσεύουν $112.500 και είμεθα και εθνομάρτυρες» 

Υ.Γ.: και για όσους θέλουν πειστήρια και όχι απλώς λόγια ας μάθουμε πως αρνητική ήταν και η απάντηση πολλών ελλήνων πλοιοκτητών στο αίτημα του ΓΕΣ και του υπουργείου Άμυνας να αναλάβουν τη μεταφορά 400 αρμάτων μάχης που παραχωρούν οι ΗΠΑ στην Ελλάδα, υπό την προϋπόθεση το κόστος μεταφοράς (6 εκατομμύρια ευρώ) να επιβαρύνει την Ελλάδα. Από το ΓΕΣ είχαν γίνει ήδη κρούσεις για καλύτερη προσφορά ή ακόμη και δωρεάν μεταφορά από Ελληνες πλοιοκτήτες, κάτι που δεν δέχθηκαν. 

Υ.Γ.2:Η ελληνόκτητη ναυτιλία εγγράφει την τελευταία δεκαετία αφορολόγητα κέδη τής τάξης των 112 δισ. λιρών, ήτοι 140.095.200.000 ευρω...

Υ.Γ.3: Στους 7 πρώτους μήνες του 2012, οι εφοπλιστές δαπάνησαν α) πάνω από 2 δις δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων (111 ποντοπόρα πλοία) και β) μέχρι το τέλος του έτους θα δαπανήσουν πάνω από 6 δις δολάρια για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων...

Σχόλια